مقتلخوانی آیتالله علمالهدی/ کینهها سبب شهادت حضرت فاطمه(س) شد
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۳۳۷
به گزارش، خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی قبل از ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری ظهر شهادت صدیقه طاهره (س) در حرم رضوی با اشاره به، شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: شهادت جانگداز صدیقه اطهر (س) در محضر ولایتمدار امام هشتم (ع) بهعنوان بزرگترین سوگ و عزای عزیز دل پیامبر (ص) در محضر فرزند برومند ایشان برگزار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: امروز مهم این است که شما برادران و خواهران عزادار که بر روی فرش امام هشتم (علیهالسلام) اقامه عزای مادر مظلومهاش را فرمودید، برق اشکتان را به آقا نشان دهید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عزاداری شما علامتی است، در آن لحظه که ما را در قبر میگذراند، همه پراکنده میشوند و تنها میمانیم در آن خانه جدید و گودال تاریک گور، این برق اشک، نشانی ما با امام رضا (ع) باشد که آنجا حضرت به سراغ ما بیایند و ما را از تنهایی نجات بدهند.
محور همه مظلومیت صدیقه اطهر، دشمنیها با امیرالمؤمنین (ع) بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ریشهیابی مظلومیت و مصائب فاطمه زهرا (س) اشاره و بیان کرد: در مسئله مظلومیت صدیقه اطهر (ع) و مصائبی که در ساحت مقدس ایشان به وجود آمد و هتک حرمت حضرت شد، محور همه این جنایتها از نظر هتک حرمت، دشمنی با امیرالمؤمنین (ع) و عداوت با مولا بود یعنی نتیجه جمع شدن همه عقدهها و کینهها نسبت به امیرالمؤمنین (ع).
وی افزود: در روز دوم رحلت پیغمبر اکرم (ص) وقتی سایه رسولالله از سر این خانواده کنار رفت را در هتک حرمت و هجمه در خانه صدیقه اطهر و اهانت و ظلم به ایشان عملی کردند.
آیتالله علمالهدی با طرح این سوال که «این کینهها و دشمنیها با امیرالمؤمنینی که مجموعهای از فضائل و عبودیتها بود، از کجا منشأ میگیرد؟»، خاطرنشان کرد: دو دسته بغض نسبت به امیرالمؤمنین (ع) وجود داشت؛ اول اینکه ایشان در همه غزوات، جنگها و همه عرصههای ایثارگری و جهاد در راه خدا، در کنار پیغمبر اکرم (ص) دشمنان را دفع میکرد و عناصر ناپاک شرک و کفر را از بین میبرد.
وی افزود: در جنگ بدر، ۷۰ یا ۷۵ نفر از سران قبایل عرب و شجاعان قریش به کشته شدند، ۳۵ نفر آنان به دست امیرالمؤمنین (ع) کشته شدند و در کشتن ۳۵ نفر دیگر نیز مولا دخالت داشت؛ در جنگ احد وقتی سه هزار نفر به سر پیامبر ریختند، مسلمانان عدهای شهید و عدهای فرار کردند و در میان میدان، امیرالمؤمنین (ع) ماند با سه هزار دشمن به سر پیغمبر ریخته، مولا تنها کسی بود که در مقابل پیغمبر دفاع میکرد و دشمن را شکست داد.
بروز کینهها در توطئه سقیفه
امام جمعه مشهد به فتنه و توطئه سقیفه اشاره و عنوان کرد: هنگامی که حزب ۲۵ نفره میخواست شکل بگیرد و عددش به ۱۳، ۱۴ نفر بیشتر نرسیده بود، در نماز صبح در صفوف نماز میگشتند تا افرادی را که با آنان هم مسلک هستند را جذب کنند؛ فردی بیبندوبار و هتاک به نام سالم مولی حذیفه در بین آنان بود، فکر کردند اگر چنین فردی جذب حزب آنان بشود در هدفشان موفق میشوند، از او پرسیدند منفورترین قبیله در نگاه تو کدام قبیله است؟ گفت بنی هاشم چون علی در میان قبلیه بنی هاشم هست، گفتند چرا؟ گفت در میان عرب هر شجاع و گردنکشی بود به دست علی کشته شد، به همین خاطر کینه و عداوت نسبت به علی دارم، او را جذب کردند.
وی، دسته دوم بغض و کینهها را نتیجه رقابتهایی دانست که در عرصه ده ساله بین دیگران و امیرالمؤمنین (ع) ایجاد شده بود و اظهار کرد: شجاعتی که امیرالمؤمنین (علیهالسلام) در جنگها داشت، در مقابل چهره شدن برخیها مانع ایجاد کرده بود لذا سعی بر این داشتند که نسبت به امیرالمؤمنین (علیهالسلام) عداوت بورزند چون تجلی مولا در عرصهها و میدانهای جنگ، آنان را به حسادت و رقابت شدیدی وا میداشت که به طور طبیعی به کینه و عداوت منتهی میشد.
نتیجه عداوتها، هتک حرمت صدیقه اطهر بود
آیتالله علمالهدی به بیان مثالهایی از حسادت افراد به امیرالمؤمنین (علیهالسلام) اشاره و تصریح کرد: حسادت و رقابت به کینه و عداوت بدل شد، این کینهها جمع شد، پیغمبر اکرم رحلت کردند و بعد از رحلت رسولالله، این عداوتها نسبت به وجود مولا در شکل این جسارت و حمله به وجود مقدس صدیقه اطهر (س) درآمد و این جسارتها و هتک حرمتها، وجود مقدس ایشان را در مثل امروز تا مرز شهادت پیش برد.
نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: آنچه امروز از خود زهرا (س) مظلومتر است، وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (ع) است، رنجی که امروز علی دارد دو رنج است، رنج اول اینکه دارد زهرا را از دست میدهد، یک پایگاه علی منهدم میشود و رنج دوم علی این است که زهرا، کسی که عزیزترین عزیزانش است دارد فدایی و قربانی علی (ع) میشود، کینهها، عداوتها و دشمنیهایی که با علی داشتند سبب شد زهرا (س) تا مرز شهادت پیش برود و مولا به داغ صدیقه اطهر دچار بشود.
در ادامه این مراسم، آیتالله علمالهدی به مقتلخوانی شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخت.
کد خبر 5123940منبع: مهر
کلیدواژه: آیت الله علم الهدی حرم امام رضا ع حرم رضوی مشهد مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا س ویروس کرونا شیراز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد کرمانشاه گرگان شهرستان کرج بوشهر شیوع کرونا ایام فاطمیه آلودگی هوا عکس استانها زلزله آیت الله علم الهدی علیه السلام صدیقه اطهر هتک حرمت کینه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شاهنامه خوانی علمالهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
سید احمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مسئله مظلومیت، قصه تکراری در سیره همه اولیای الهی است و شاید یکی از ابعادی که وجود اقدس امیرالمومنان (ع) را اول مظلومان عالم میدانند، به این خاطر است که خود مظلوم بود و همه مظلومان عالم نیز از نسل او بودند.
وی افزود: شما ببینید یک شخصیت عالم و فرزانهای را با لباس عبادت از خانه بیرون بکشند، دستهایش را در حدود سن ۶۵ سالگی ببندند و بیحیایی سوار بر اسب او را به دنبال بکشد. این مظلومیت برای کدام رهبر و قوم تکرار شده است؟ در همین حد که حتی یهود جسور و عنود نیز با اینکه قاتل پیامبران بودند، اما دست به چنین هتک حرمتهایی نمیزدند. به همین هم اکتفا نکردند و در نهایت با سم وجود اقدسش را مسموم کردند و به شهادت رساندند.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) یک وجه تقارن و تشابه نزدیکی هم با وجود اقدس، ولی نعمت ما علیابن موسیالرضا (ع) داشتند. یکی اینکه امام صادق (ع) نخستین نفری بود که ولادت امام رضا (ع) را بشارت داد و دوم آن که شهادت امام صادق (ع) از نظر زمانی مقارن با ولادت امام رضا (ع) بود که انگار سرچشمه علم و فضائل امام صادق (ع) وقتی از دنیا رفت، در وجود، ولی معصوم دیگری همچون امام رضا (ع) دوباره متولد شد تا همگان از آن محظوظ و بهرهمند شوند.
اجتماع صادقیون مصداق یک سنت حسنه استایشان با دعوت رسمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون ادامه داد: همچون سالهای قبل، فردا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی میکنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنتهای حسنه و نیکی است که همه میتوانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند.
علمالهدی گفت: از برگزارکنندگان اجتماع عظیمی که روز چهارشنبه در حمایت از طرح نور برگزار شد تا مردم، شور و ارادت خود را نسبت به فرمانده محترم و شجاع نیروی انتظامی و مجریان طرح نور نشان بدهند، تقدیر و تشکر میکنم. وقتی نیروهای نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد. این اجتماع موردتأیید بنده است و از همه شما برادران و خواهران گرامی برای شرکت در آن تشکر میکنم.
کارگر، عنصر سازنده در جامعهعضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن هفته معلم و هفته کارگر به عنوان دو مناسبت جاری تصریح کرد: این روزها در هفته کار و کارگر هستیم. کارگر، عنصر سازنده در جامعه است و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و جهش تولید به مدد بازوان توانمند او تأمین میشود که از این حیث، تأمین معیشت کارگر بر همه مسئولان ضرورت دارد. علاوه بر این، هفته معلم نیز در این روزها در جریان است که با اشاره به آن، نکاتی را عرض میکنم.
ایشان با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه تأکید کرد: قول مشهور این است که امام (ره) فرمود معلمی شغل انبیاست، اما اشاره امام راحل به هر معلمی نیست، زیرا خداوند عالم در قرآن کریم سه شغل برای پیامبران الهی عنوان کرده است؛ آن جا که میفرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و تصریح میکند که پیامبران، آیات الهی را برای مردم میخواندند، آنها را تزکیه میدادند و کتاب و حکمت به ایشان میآموختند. این سه عنوان، سه شرطی است که اگر معلم به آن پایبند بود، آن زمان است که میتوان گفت آن معلم رهرو طریق انبیاست.
تولید هویت، تکلیف اصلی معلمانعلمالهدی با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسانهایی که در دوران حیات بابرکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دستههای مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر میکشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم میکردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به «امت» شدند و جامعهسازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانشآموزان در کنار علمآموزی بر معلمان ضرورت دارد.
ایشان بیان کرد: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانشآموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویتهای دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل میکند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب».
تزکیه، مقدم بر تعلیم استعضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانشآموز تعلیم دهد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان است نسل آیندهساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غربگرا و غربزده نخواهد بود. برادران عزیز، خواهران گرامی، آنچه امروز در دانشگاههای آمریکا درحال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین میکشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب میکنند، همه اینها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در ایالات متحده آمریکا به چشم میآید. حقیقت اینها همین است، واقعیت اینها همین است. دانش آموز اگر هویت پیدا کند، به اینها وابسته نمیشود.
ایشان افزود: پس از هویتبخشی، خداوند عالم تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمیتوان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز میشود که درحال تعلیم است. آن عظمتی که معلم به خاطر علمش در چشم دانشآموز دارد، بهترین ابراز تربیت است اگر معلم دغدغهمند باشد. اگر معلم این سه خاصیت را داشت یعنی به دانشآموز هویت داد، او را تربیت کرد و تعلیم را به حد کمال به اجرا درآورد، آن زمان است که رهرو طریقت انبیاست.
سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غولپیکر چینی از پورشه هم گرانتر است! قارچهای زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست میدهند، چه حسی است؟